Home

  Welcome Message   

Syriac Orthodox Church of Antioch
 Archdiocese of the Western United States

 


Organizations
 

 

 

Life of Jesus

 

 

Bible

 

 


Home

The 28th Syriac Orthodox Youth Convention 2011

The 28th Annual Syriac Orthodox Youth Convention was hosted by St. Ephraim Cathedral of the Western Archdiocese in June 30 – July 3rd. The theme of the convention was taken from Psalm 28:7 – (The Lord is) “My Strength and My Shield.” The overall idea of this theme was to help our youth learn to rely on the Lord at all times, always keeping Him in their everyday lives.

Their Eminences Mor Clemis Eugene Kaplan and Mor Cyril Aphrem Karim blessed the Youth with their presence and spiritual oversight throughout the weekend.

Events began Thursday night at St. Ephraim Cathedral’s hall with an ice-breaker event designed to get fellow Suryoye from all over North America, Canada, and even other countries introduced to one another.

A large number of youth gathered Friday and Saturday mornings to attend spiritually edifying workshops designed to bring topics and issues from the National workshop to each person’s home parish community. The workshops were designed in order to prompt questions or discussion points within the youth nationwide, that they could then bring back to their local parishes and begin similar discussions:
• Unity and Faith – Gabriel Shahin and Sophia Allaf. This workshop dealt with the idea that the role of Church is to bring people together, first at a general level, and later at more specific levels such as marriage and creating new families. The presenters stressed the importance of participation in church, and that it is never too late to get oneself involved.

• Women in the Syriac Church – Patricia Allaf, Western Arch. Sunday School Director. Often neglected in our studies, or perhaps limited to only a few names, women hold a prominent place in the history of the Syriac Orthodox Church. Patricia Allaf surveyed the lives of a few of our blessed women, introducing the youth to a new appreciation for women in the Church and connecting the lives of the saintly women in relation to the role women play in church today. For more information, please get a copy of the book, “Holy Women of the Syrian Orient.”

• A Tale of Two Cultures: Islam and the West – Dr. Mark Wahlia. Cal State Fullerton professor of history and religion Dr. Wahlia gave a brief discussion of his book, explaining some of the differences between these two prevailing world movements today. The workshop was designed as neither an endorsement of either movement, but as a means for the Syriac youth to reflect on their own place in the middle of these two forces.

• A Summary of Worldwide Persecution of Christians – Antoinette Balta. Mrs. Balta, a Southern California human rights advocate, presented a summary on how various groups use many different means to persecute Christians throughout the globe. Mrs. Balta offered up various strategies for the youth to assist those in need.

By the grace of God, many youth expressed their satisfaction with the workshops and the convention organizers received much positive feedback regarding the workshops. Each workshop was attended by approximately 100 youth. We are thankful for all those who attended and ask God to bless them abundantly.

The youth had various social and fun activities in and around Los Angeles, ranging from a visit to Hollywood and Highland area to visiting Will Rogers State Beach. Also included was the Delegates Meeting where youth delegates from every Syriac church in North America and Canada gathered to offer updates and insight into what their youth is participating in, and how each church can unite further through spiritual activities.

A casual party was held Friday night at Pickwick Center in Burbank, while a formal gala event was held Saturday at the Glendale Hilton.

On Sunday, a farewell barbecue was held at McCambridge Park in Burbank after services of the Divine Liturgy at St. Ephraim Cathedral.

The 2011 Youth Convention Committee (Joe Khoury, Franky Mushmel, Abe Gelin, Evan Askar, Mike Wingert, Tina Mashour Balta, Daniel Boutros, John Abaci, Megan Hourany, Shatha Farah, Eddie Shammas, and Fahmi Hanna) would like to thank all those who volunteered their time to help in this endeavor. We give thanks to our Archbishops, Clergy, Parish Councils, Church organizations, and all the hundreds of faithful youth who assisted to make this convention a success. May the Lord's blessings be on you always, and may we always gather in times like these to celebrate each other and grow spiritually.

المؤتمرالسنوي العام الثامن بعد العشرين لمنظمة الشبيبة السريانية الاورثوذكسية للولايات المتحدة وكندا 2011

 استضافت كاتدرائية مار افرام لابرشية غربي الولايات المتحدة المؤتمر الثامن والعشرين السنوي العام  في 30 حزيران حتى 3 تموز 2011 ولقد كان شعار هذا المؤتمر العبارة المأخوذة من المزامير الاصحاح 28:07 ( قوتي وترسي). وكان الهدف الاساسي من هذا الشعار توجيه الشبيبة للالتجاء الى الرب والاتكال عليه دائماً، وجعله رفيقاً لهم في الحياة اليومية.

صاحبا النيافة مار إقليميس أوجين و مار كيرلس افرام كريم باركا الشبيبة ومؤتمرهم  بحضورهما شخصياً في كل نشاطات المؤتمر خلال أيامه الاربعة.

ولقد بدأ برنامج هذا المؤتمر مساء الخميس في قاعة كاتدرائية مار أفرام بأمسية تعارف بين الشبيبة السريانية الوافدة من مختلف الولايات الامريكية وكندا ومن الكنائس المحلية لابرشية غربي الولايات المتحدة بل من بلاد أخرى أوروبية.

علماً إن أول فعاليات هذا المؤتمر تمثلت في صلاة المساء حيث ترأس صاحبا النيافة المطرانين الجليلين مع الآباء الكهنة هذه الصلاة مستعملين كراريس خاصة لهذه الصلوات باللغة الانكليزية هيأتها دار المطرانية في كاتدرائية مار أفرام ولقد شاركت الشبيبة برمتها والذين قُدِر عددهم في الامسية باكثر من مائتي شاب وشابة ولقد إرتجل كلٌ من صاحبي النيافة كلماتٍ قصيرة عبرت عن حبهما وتقديرهما وارشادهما لهذه الشبيبة الفتية بالعمل والاجتماع تحت مظلة تعاليم الكنيسة وتوجيهاتها. ولقد كان ضمن البرنامج المخصص إقامة الصلوات بالانكليزية مرتين في اليوم صبحا وعصراً.

و بدأ البرنامج الفعلي لهذا المؤتمر صبيحة الجمعة بعد صلاة الصباح ثم بعدئذ يوم السبت باجتماع عملٍ لكل الشبيبة ضمن المواضيع المحددة في جدول الاعمال وكانت جداول أعمال المؤتمر تدور في نقاشات عالية بمستواها العلمي بين جميع الشبيبة القادمة للمؤتمر تحت إشراف المطرانين الجليلين لتنقلها الشبيبة بعدئذ للمنظمات الشبابية لكنائس الابرشيات الامريكية والكندية. وكانت المواضيع كالتالي:

  1. الاتحاد والايمان  تقديم السيد جبرائيل شاهين والانسة صوفيا علاف.كان موضوع هذه الحلقة عن أهمية الكنيسة في جمع المؤمنين مع بعضهم البعض أولا على المستوى العام وبعدئذ على مستوى محدد كالزواج  وتأسيس عائلات جديدة ولقد اكد كل من السيد جبرائيل والانسة صوفيا ضرورة اعتماد الكنيسة كمصدر أساسي للعلاقة مابين الشباب والشابات .

  2. النساء في الكنيسة السريانية- تقديم السيدة باتريشيا علاف .                                              السيدة علاف من أبرشية غربي الولايات المتحدة والناشطة والمسؤولة عن المدارس الاحدية في الولايات المتحدة  التي تحدثت عن دور المرأة السريانية  وكونها نادرا ما تظهر على مسرح نشاطات الكنيسة عبر العصور. ولقد أجادت السيدة علاف بذكر بعض النساء السريانيات في التاريخ السرياني وكيف كان لهن التأثير في مجريات أحداثٍ تاريخية هامة. ثم تطرقت الى وجوب ان تتمثل الشابات السريانيات بتلك النساء اللواتي صنع بعضهن تاريخا مشرقا ومشرفا. ( ولمزيد من المعلومات عن هذا الموضوع يرجى الاتصال من السيدة باتريشيا علاف).

  3. الحديث عن حضارتين.. الاسلام والغرب تقديم الدكتور مارك واهليا.                                  المحاضِر،  بروفسور واستاذ في جامعة (Cal State Fullerton) في علوم التاريخ والعقيدة. ولقد إستهل محاضرته بالتحدث بإيجاز عن كتابه المعنون عن الخلافات ما بين هاتين العقيدتين ولم تكن المحاضرة للفت الانظار على عقيدة دون الاخرى بل لاظهار تأثير هاتين العقيدتين في مجريات الاحداث في الشرق الاوسط.

  4. ملخص عن إضطهاد المسيحيين في العالم... للسيدة انطوانيت بلطه .                                 السيدة بلطه: من جنوبي كاليفورنيا، وتعمل في الدفاع عن حقوق الانسان . ولقد تحدثت في محاضرتها عن كيفية اضطهاد المسيحين في أنحاء العالم. السيدة أنطوانيت بلطه وجهت الشبيبة لكيفية العمل والمساعدة لهؤلاء الذين بحاجة للعون في هذا المجال.

وببركة الرب وعونه اظهرت الشبيبة رضاها الكامل على المواضيع التي بُحِثَت وعلى القيمين على إدارة دفة هذا المؤتمر علما أن كل محاضرة حضرها زهاء مائة شاب وشابة. ونحن بدورنا نشكر كل الذين حضروا هذه المحاضرات القيمة مع الدعاء لهم جميعا بالخير والبركة.

ولقد كان للشبيبة حظا ووقتا كافيا من المرح والنشاطات الترفيهية التي رتبتها اللجنة المختصة لهذا الغرض كما وكانت قد هيأت باصات كبيرة لنقل الشبيبة من والى فندق هيلتون الفخم في جلانديل ومن الاماكن التي زارتها الشبيبة مدينة هوليود والبلاجات على شواطيء المحيط الواسع. هذا بالاضافة الى إجتماع ممثلي الشبيبة لمختلف الكنائس في الابرشيتين الامريكيتين وكندا مقدمين تقاريرهم عن نشاطات شبيبتهم وعن ضرورة التحام جميع الشبيبة في كل مكان من خلال النشاطات الروحية.

هذا وقد كانت اللجنة المنظِمة قد هيأت حفلةً مساء الجمعة في قاعة جميلة في بربانك قضى فيها الشبيبة أوقاتا رائعة من المتعة والسرور. وكانت الحفلة الكبرى مساء السبت في أكبر قاعات الفندق حيث حضرها ما يزيد عن خمسمائة وخمسين شابا وشابة تحت رعاية صاحبا النيافة مار إقليميس أوكين وماركيرلس أفرام كريم وكل من الاباء: الخوري عبدالاحد شارا، القس جورج توما، القس لويس يعقوب والقس جان سيف.

وكانت قمة النشاطات لهذه الشبيبة حضور القداس الالهي في كاتدرائية مار أفرام  الاحد 3 تموزحيث إحتفل نيافة المطران الضيف بإقامة الذبيحة الالهية وخدمته جوقة من الشمامسة ومرتلات الكنيسة وارتجل مطران الابرشية كلمة مرحبا بضيف الكنيسة والشبيبة الكبير مار كيرلس أفرام كريم ومثنيا على نظام وبرامج الشبيبة ومهنئا شبيبة مار أفرام بهيئتها الادارية وبالعاملين فيها على الجهود التي قدموها لانجاح هذا المؤتمر. ثم ارتجل نيافة المطران الضيف  كلمة مبينا تأثير الشبيبة في مسيرة الكنيسة روحيا واجتماعيا ومهنئا إياهم بكونهم يصنعون تاريخ الكنيسة المعاصر والمستقبل. وعند خروج صاحبا النيافة من الكنيسة رتلت جوقة المرتلات النشيد الخاص في إستقبال الاحبار ثم بدأ كشاف كاتدرائية مار أفرام بالعزف الرائع الذي الهب أكف الحاضرين ونيافة الضيف الكريم بما قدموه من موسيقى وترتيل سريانية قومية وكنسية بآلاتهم النحاسية والطبول. وبعدها دعت شبيبة مار أفرام كل الحضور الى قضاء أوقات ممتعة في منتزه مدينة بربانك حيث تقدم المجلس الملي لكاتدرائية مار أفرام بمساعدة الشبيبة في شوي اللحوم وقامت النساء بتقديم المقبلات والفواكه. ولقد قضى الجميه أسعد الاوقات وأُخذت صور عديدة  مع الشبيبة وكانوا يتمنون البقاء فترة أطول مع أحبائهم  كنائس الابرشية المحلية.

كلمة أخيرة من لجنة المؤتمر الشبيبة لعام 2011: (جو خوري، فرانك مشمل، إيب جالين، إيفان عسكر، مايك وينجارت، تينا مشهور بلطه، دانيال بطرس، جان أباجي، ميجان حوراني، شذى فرح، إيدي شماس، و فهمي حنا) ترغب في شكر كل الذين قدموا مساعدات منوعة. وهم أيضا يشكرون صاحبي النيافة والكهنة  والمجلس الملي وكافة المؤسسات الكنسية التي شاركت في هذا المؤتمر داعين للرب أن يوفق جميعنا لمجد اسمه القدوس والرب يكون معنا جميعأ.


 

 

 

 

Latest Burbank, California, weather


The Western Archdiocese of the Syriac Orthodox Church of Antioch, providing spiritual guidance and leadership to the Syriac Orthodox community, is a 501 (c) (3) non-profit, tax-exempt organization comprised of 10 churches and parishes in 17 western states. It was established in 1952 as the Archdiocese of the Syrian Orthodox Church encompassing the entire United States and Canada. In November 1995 by the Holy Synod, the Western Archdiocese was formed to exclusively serve the 17 states of the western half United States.


417 E. Fairmount Rd., Burbank, CA 91501
Tel: (818) 845-5089 Fax: (818) 953-7203
E-mail: bishopric@soc-wus.org

 

� Copyright 2010 Syriac Orthodox Church of Antioch -  Archdiocese of the Western United States