Home

  Welcome Message   

Syriac Orthodox Church of Antioch
 Archdiocese of the Western United States

 


Organizations
 

 

 

Life of Jesus

 

 

Bible

 

 


Home

نيافة مطران البرازيل مار تيطس بولس توزا في أبرشية غربي الولايات المتحدة

March,28 2016

زيارة آباء الكنيسة للكنائس تخلق بين المؤمنين جواً روحياً رائعاً يتذكرونه أياماً عديدة، مستغلين وجودهم لينالوا ما استطاعوا من بركة آبائية وغذاء روحي. وهذا ما استشفه المؤمنون من زيارة نياف الحبر الجليل مار تيطس بولس توزا مطران الكرازة والتبشير في البرازيل.

نزل نيافته ضيفاً على كنيستينا في سان دياجو أولاً ثم زار كنيسة العذراء مريم في فينيكس أريزونا وكلّل زياراته الأخيرة في سكرمنتو وسان هوزي. وفي كل كنيسة ترك نيافته بصمة روحية رائعة وذلك باقامته الذبيحة الروحية في كل كنيسة زارها يعاونه كاهن الكنيسة نفسها، ومن خلال وعظاته الروحية أو جلساته التي كانت بمثابة ندوات روحية عبّر المؤمنون عن فرحتهم وابتهاجهم بالتفافهم حول صاحبي النيافة. لأن نيافة الحبر الجليل مار اقليميس أوجين مطران أبرشية غربي الولايات كان خارج أبرشيته يوم مجيء الضيف الكريم والتحق به مؤخراً وشاركه الصلوات في سكرمنتو وسان هوزي وامسية روحية رائعة مع المؤمنين في سكرمنتو.

وفي صباح يوم الاثنين 21 آذار ودّع مار اقليميس أخاه مار تيطس الذي غادر سكرمنتو الى فينيكس فنيوجرزي.













 

Latest Burbank, California, weather


The Western Archdiocese of the Syriac Orthodox Church of Antioch, providing spiritual guidance and leadership to the Syriac Orthodox community, is a 501 (c) (3) non-profit, tax-exempt organization comprised of 18 churches and parishes in 17 western states. It was established in 1952 as the Archdiocese of the Syrian Orthodox Church encompassing the entire United States and Canada. In November 1995 by the Holy Synod, the Western Archdiocese was formed to exclusively serve the 17 states of the western half United States.


417 E. Fairmount Rd., Burbank, CA 91501
Tel: (818) 845-5089 Fax: (818) 953-7203
E-mail: bishopric@soc-wus.org

 

� Copyright 2010 Syriac Orthodox Church of Antioch -  Archdiocese of the Western United States